Paquita B

diumenge, 2 de gener del 2011

LA "PAQUITA B" I LA VOLTA AL MON

La Paquita B ja ha pres la sortida de la Barcelona World Race, amb un poc de retard això si, perquè en Martí i jo hem trigat un poc en tenir enllestida la barca. Així que si visitau la pàgina web d'aquesta regata, podreu veure a la nostra barqueta amb els seus catorze metres quadrats de pedaç, els seus escassos 4,21 metres de eslora i 1.62 de manega participar-hi en la part virtual. Però hi som.
 No sé com ens ho farem pel menjar, ja que tenim molt poc lloc. Menys mal que duim la fluixa amollada i suposem que qualque peix picarà i per l'aigua duim la depuradora de remolc dins una barqueta inflable, d'aquestes de platja, que vaig comprar al meu fill quan era petit. No sabíem que fer amb ella ara que el nin ha crescut i no hi cap dins, ja li hem trobat una utilitat. També ens preocupa això de encalentir el menjar, en Martí ha dut un zippo i diu que amb això ens bastarà, jo crec que encara que gasta poc com un metxer, la petita llauna de benzina tal vegada ens vindrà un poc justa. Ja ho veurem.
 Pel demés ja ho anirem arreglant així com vinguin les coses, sabem improvisar. Ara hem sortit un poc tapats, perquè per aquí és hivern, però així com anem davallant farà calor i ens haurem de llevar roba (que podrem aprofitar per augmentar pedaç i fer més via) i com al hemisferi sud ja ha començat l'estiu, no passarem fred i quan tornem de aquí a quatre o cinc mesos, si, si ... ja sé que la regata sols en preveuen tres, però noltros som un botet petit i en poc pedaç, (bé si podem posar els calçons blancs d'en Martí i meus, penjats de l'antena, ja ho crec que en farem molta de via, donarem un susto a més d'un). Ja sabeu tots que quan fem les regates per aquí, no solem arribar dels primers (perquè ens fa vergonya penjar els calçons blancs), sinó més bé pel darrera, que no sempre els darrers. Llavors ja farà calor per aquí.
  De moment a la regata virtual no anam els darrers, en tenim un darrera noltros, però crec que ha embarrancat, perquè està aturat davant la costa de Barcelona. Ja vos aniré contant.
  Vos he posat una fotografia de la barca esperant la sortida amb molt poc vent.
   Molts d'anys per a tots.

1. Diari de navegació 2-01-2011
    Amb més de vint-i-quatre hores de navegació hem fet 76 milles nàutiques. A les 22.26 naveguem amb vent NO de través d'uns 6n, velocitat de 7n i rumb a Cap de la Nau.
    Hem menjat per dinar i sopar hamburgueses del Burriquin i ensaïmada.
    A profit que en Martí està de guàrdia per escriure al diari. Bona Nit i fins demà.

2. Molt bona, Joan! Tira-tira arribareu.
    Mantenir una barca de fusta de vegades pareix ben be una volta al món.

3. Diari de Navegació 3-01-2011
    Milles recorregudes:257 (Avui +180)
    Velocitat:5.24n (Màx. 10.6n)
    Vent: NE 4.82n.
    Rumb: +- 190º; cap a Àfrica.
    Situació: Long 0.37, Lat 37.99
    Novetats: Avui de matinada hem fet el nostre record de velocitat 10.6 nusos i a més ja hem passat de les cent milles nàutiques, per tot això ens han donat 20 punts. En Martí i jo de moment anam descansats. Bon menjar i bon beure.
    Curiositats: Amb menys de 3 hores hem avançat a més de 56 participants.

4. Diari de Navegació 4-01-2011
    Hora: 22:46
    Milles recorregudes: 366 (Avui +105)
    Velocitat: 5.72n
    Vent: SE 9n.
    Rumb: 190º, cap a Àfrica.
    Situació: Long -0.5; Lat 36.84
    Lloc: 6.852
    Novetats: Estem farts de fer bordos. Pel que anuncia la meteorologia encara ens queda molt de vent de proa. N'hi que ja han travessat l'estret de Gibraltar, a noltros encara ens queda. Serà com la història de tres dies davant Cabo de Gata. Ja vos ho contaré.

5. Acabo de veure per la tele que la Paquita B encapçala la BWR... l'única embarcació sense publicitat a les veles! :-))))

Us deixo un detallet de reis al far de la banya, espero que us agradi.

Molts d'anys!

6. Diari de Navegació 5-01-2011
    Hora 23:36
    Milles recorregudes: 546 (avui 180)
    Velocitat: 6.32n
    Vent: Ponent, 13.6n
    Rumb: 218º, cap al Cabo Tres Forcas.
    Situació: Long. -2.6; Lat. 35.7
    Lloc del ranking: 6.517, hem avançat a 335 barques.
    Novetats. Hem vist a la guàrdia civil dels moros, ens pensaven que ens aturarien com a un dels participants de la regata de veres. Però no ha estat aixì. En Martí diu perquè ens pareixem més a una patera que a un barco de regates i deuen haver dit "aquests son dels nostres que van cap a espanya, no els hem de fotre". I han acabat per deixar-nos. Fem bordos llargs, de Àfrica a Europa i el avís de meteorologia segueix amb vent de ponent, ens farem un fart de bordades. Fins demà.

7. Diari de Navegació 6-01-2011
    Hora: 22:15
    Milles recorregudes: 714 (avui 168)
    Velocitat:6n
    Vent:Ponent 9n
    Rumb: 281º, cap Espanya.
    Situació: Long -4.2; Lat 36.4
    Lloc del ranking: 6852, hem anat enrere.
    Novetats: Pel vist ja som més de 20.000 barcos virtuals que participem en aquesta regata. No estam mal col·locats. Esperam passar l'estret de Gibraltar en les pròximes hores, com a molt tard per demà horabaixa. No ens podem descuidar sinó quedarem embarrancats per la costa. Fins demà.

8. Diari de Navegació 7-01-2011
    Hora:22:36
    Milles recorregudes: 891 (avui 177)
    Velocitat: 6.86 n
    Vent: Ponent, 18.3 n
    Rumb: 297º, cap al Cap de Sant Vicenç.
    Situació: Long. -7.27; Lat 36.4
    Lloc del ranking: 6.603, hem avançat 249 posicions.
    Novetats: N'hi ha un caramull. Avui a les 12 hores i 19 minuts hem creuat la línia de final de mini carrera Barcelona-Gibraltar en el lloc 4.333. També a la mateixa hora hem començat la següent mini carrera Gibraltar-Cap de la Bona Esperança. Hem aconseguit anar a una velocitat màxima de 11.6 nusos (una barbaritat. La vela major continua en bon estat i no hem hagut de utilitzar cap dels kits de reparació de veles (en tenim 10. La organització ens ha concedit un "logro" el de divisar el Penyal de Gibraltar. Ara ja tenim 35 punts. Navegam amb un ris a la major, ja que es preveuen vents de quasi trenta nusos per avui vespre i no volem sustos.
    Bona Nit i fins demà.

9. Diari de Navegació 8-01-2011
    Hora: 22:11
    Milles recorregudes: 1.095 (avui 204, record)
    Velocitat: 11.5 n
    Vent:Ponent, 26.1 n
    Rumb: 211º, cap a les Canarias.
    Situació: Long. -10.9; Lat. 36.01
    Lloc del ranking: 7.656 hem perdut molts de llocs.
    Novetats: Un vent que fa por i una mar que espanta. Quasi tot el dia hem anat amb vent de proa, cap el horabaixa hem canviat de rumb perquè ja podem enfilar cap a les Canarias. Ara quasi amb al vent de través, però en les pròximes dotze hores ha de anar rodant fins que ens arribi per la popa. Hem de mirar de aprofitar be els alisis. La organització ens ha concedit un altre "logro" per haver fet més de 1.000 milles. Ara tenim 55 punts. Hem batut la nostra pròpia marca de velocitat 15.5 nusos. Hem anat amb un ris tot el dia, la vela major ha petit un poquet, però no molt. De moment això es tot, fins demà.