Paquita B

Paquita B

dijous, 25 de març del 2010

Ja he tornat.


La fotografia està presa fa uns dies a Cala Gamba provant una vela guaira, que pareix una vela al terç, que m'ha deixat en david. Que vos pareix com queda? Llàstima que no he pogut provar-la navegant, quan ho faci ja vos ho contaré.
No és que me'n hagi anat de viatge, encara que pel cas ho paregui, és que la meva màquina, ordinador, se va espenyar. M'han hagut de canviar placa base i targeta de vídeo, a més de fer una nova instal·lació del sistema operatiu, i això s'hi afegeix un "formatetjat", Borrat en llenguatge comú, del disc dur. Això darrer m'ha fet perdre un bon grapat de coses qui tenia, encara que no tot. Així que he hagut de posar programes que tenia una altra vegada i això dur feina. A més de la pèrdua de arxius i el següent enfado.
Peró be, tot s'ha solucionat i tornarem a començar amb les coses de la Paquita B i altres històries marineres de la meva família.

3 comentaris:

  1. Hola, Joan!

    Té molt bona pinta, aquesta vela. Ara bé, em sorprèn que en diguis "guaira". Per mi, la vela guaira és una evolució de la cangrea; vindria a ser una cangrea amb el pic gairebé vertical, de manera que obtenim una vela pràcticament triangular, com una marconi o bermudiana, però amb un pal més curt. Jo, a la vela de la foto, li diria "vela al terç", que diuen que ja era coneguda al Mediterrani fa dos mil anys. El que no està clar és si es tracta d'una llatina retallada o és una evolució d'una vela rodona amb la drissa desplaçada cap al penol de proa de la verga.

    En qualsevol cas, s'ha de provar. Suposo que amb vent fort deu ser més manejable i segura que la llatina, a més porta un ris força alt, de manera que deu quedar un pedaç força petit i baix, que és el que interessa. Bé, ja ens ho explicaràs quan la provis.

    Salutacions!

    ResponElimina
  2. Gracies Joan, jo també vaig quedar sorprés perquè en David m'havia dit que era una guaira. Però quan la vaig posar a la antena, vaig veure que no era exactament una guaira. Encara que a la foto no es veu molt be, la antena podria estar més axicada des de la pena però l'abre no dona per més, amb mig metre més de alçada, quedaria millor, però opino com tu pareix més una vela al terç que una guaira.

    ResponElimina
  3. Uep Joan! ja fris de veure navegar el Paquita B amb aquesta vela. Aviat tindràs el Volga al costat amb les seves noves modificacions. A reveure.

    ResponElimina