Aquest es el titular de una ressenya de un diari nord-americà en la seva edició del 10 de octubre de 1906 que vaig trobar navegant, mes ben dit bussejant, per internet. Parla del que li succeí a una corbeta amb el nom de Andrés Lupo. Vos diu alguna cosa aquest nom?
Tot seguit vos tradueix aquesta ressenya del diari nord-americà.
Boston Evening, 10 de octubre de 1906.
La corbeta quasi s'enfonsà.
La tripulació de la Andrés Lupo mai s'esperava tornar a port.
Maçolada i maltractada per a la coa del recent huracà del Golf, fins el punt que pareixia destinada anar-se'n a fons, la corbeta Andrés Lupo entrà ahir en el port i fondejà als molls del East Boston, mentre la seva tripulació respirava més tranquil·la del que ho havia fet en molt de temps. La vella corbeta, que es va avarar fa mig segle, partí del moll de Torrevieja, Espanya, el 10 de agost, plenes les seves bodegues de sal. El 11 de setembre es trobà amb la primera de una sèrie tempestes i huracans, durant les quals les ones passaren per a sobre la seva coberta de tal manera que amenaçaren amb posar fi a la seva existència en el acte.
El vent s'endugué els mastelers dels pals major i trinquet, dos dels bots salvavides foren arrabassats del seus pescants de damunt de la cambreta i arrossegats per les ones, i els dos bots restants es romperen. També es romperen les bites i tota la barana de estribord, i tots els útils de coberta arrabassats. El capità Terredas (?) s'esforçà per a mantenir la proa del seu vaixell contra el vent i la mar, però sols ho aconseguí parcialment. Quan la tempesta finalment amainà la corbeta mostrà els efectes de la seva experiència. Però encara estava estanca i això revisqué les esperances de la seva tripulació. Es restablí el ordre i el capità Terredas posà el vaixell a navegà una altra vegada. S'havia desviat quasi 200 kilòmetres i es retardà quasi dues setmanes abans de recuperar la distancia perduda debut a les encalmades que seguiren.
La Lupo entrà dins la badia i fou recollida pel remolcador Sadie Ross, que la remolcà fins el punt de fondegi. Du a bord 1.115.500 kilograms de sal en diferents partides per a Nova York, que es descarregaran aquí, i 300.000 kilograms de sal per al port de Bones Aires a on anirà des de aquí. La Andrés Lupo va ser construïda a Glasgow el 1859, com a la corbeta britànica Ciutat de Nankin. Més tard se li canvià el nom per Keir i quan la comprà, fa alguns anys, A. Lupo Gesulfo de Montevideo li va ser col·locat a la popa el seu nom actual i se la registrà amb bandera del Uruguai.
A la pròxima entrada comentaris a sobre el text.
No vos ho perdeu.
Joan.
incident a la ruta de la sal fruit d'una capbussada virtual (podria ser el títol) Heheheheh Bona entrada al blog!
ResponElimina